Monday, April 13, 2009

"sebuah bilik itu"

sebuah bilik itu..pernah aku jejaki dgn selesa sekali..stp kali melangkah ke dalam..senyuman tergambar di bibir...bila jauh dr bilik itu...rindu menggamit hati..sebuah bilik itu..sgt bermakna bg diri seorg manusia kerdil...

tapi...sebuah bilik itu..pernah terfikir..akan kekal kah situasinya smpai bila2..?dan sekarang..sebuah billik itu..aku sudah bertemu jwpn pada persoalan itu..

sebuah bilik itu..kini..bila aku melangkah ke dalam..terasing...sunyi...mencari cahaya dlm kegelapan di sebuah bilik itu..yg lama semakin lama semakin jauh..seperti melupakan terus kewujudan org2 yg pernah menjadi penting dlm hidup mereka..sebuah bilik itu...yg baru...ada yg menghormati..ttp ada juga yg tidak ambil peduli...besar kah kita di bumi ini..susah kah utk mengikut padi..semakin berisi semakin menunduk...mendongak ke atas? apa yg dpt dilihat? langit biru? utk apa melihat langit biru kalo langit biru juga mencebik melihat keangkuhan kita...

sebuah bilik itu...mungkin..akan berubah segala-galanya..keselesaan yg wujud hanya di beberapa sudut...hanya di sudut2 itu aku dpt merasai keakraban itu kembali...mmmmmmmmm......

sebuah bilik itu.....
mengapa perlu berubah smpai begitu....

4 comments:

aiXat.MR said...

bilik itu suatu visi,
dan realiti kehidupan.

kehidupan,
tidak sentiasa indah,
tidak sentiasa gembira.

mizz nad said...

zat
yee..kehidupan tidak selalunye indah..sbb tu kita kene mencari keindahan itu..

tHe anIMateD bIJaN said...

cam ada sawang jer tmpat aku. huhu

mizz nad said...

bro
aii..tmpat kerabat pn ada sawang gak ke