Tuesday, September 8, 2009

"sepotong ayat itu"

lately fikiran sgt tidak tenang..ntah knp..x tau punca..yg aku tau ialah perkataan SERABUT je dlm hati, jiwa dan otak ni...mungkin tension dgn keje dan hal2 yg berkaitan dgn diri..kdg2..bila duduk trmenung sndiri...aku terfikir...dan terus berfikir...betapa bnyknye kelemahan dan kekurangan diri aku yg perlu aku baiki...aku harus adapt dgn segala perubahan..aku harus bljar menerima stp ujian yg diberikn Dia..

pg2 td bgn pagi..hati berdetik.."ah..dah pagi ke? apa la lg yg harus aku hadapi arini? apa lg yg akan buatkn aku lemah arini?" pang!!! sepatutnya pipi aku dilempang...bukankah kita sepatutnya bgn stp pagi dgn berdetik kata2 syukur kerna masih diberi peluang utk hidup di muka bumi ini dan mmperbetul segala silap kita? knp aku perlu mengeluh? aih!! itu lg kelemahan diri...harus pndai mengawal emosi dan prsekitaran... kalau ada manusia yg lebih hebat cbrnnya pn mampu utk trus brdiri? knp bukan aku? mahu pulang ke kg..tetapi memandangkan susunan keje yg melambak2, aku rasa aku tidak patut mengikut perasaan..aku harus profesional...dlm mmbezakan erti kerja dan peribadi..

tetapi walaupn hari2 skrg hari yg agak kelam, tapi ada jgk sinar matahri yg menjengah utk memberi chy dan sedikit sebanyak boleh menghapuskan seribu kerut di dahi dan menggantikan garis snyuman di bibir...thanks....thanks...n thanks a lot..utk kedua kalinya...encik telah memberi nafas dlm hidup sy di kala sy dlm kesesakan..sy menerima seadanya..tidak mengharap apa2 yg mustahil cuma bergembira dgn apa yg diberi..

hei...tahu x ? sepotong ayat kamu pun mampu menghilangkn penat seharian aku....bukan susah utk mriangkn sekeping hati jika keikhlasan dihulurkan...bukan kah begitu?

4 comments:

nahaj said...

ko kene kuat nad..jgn cepat mengalah. sbb aku kn slalu 'bergantung' kt ko.kalu ko lemah,sape lg mangsa aku yang paling best..huhuhu

mizz nad said...

mangsa yg paling best? ayat tu aku xleh blah..hahahah...Insyaallah kita sama2 kuat...

nahaj said...

abis tuh..kalu aku bilang 'paling hot' ke p'aling mantap' ke kamu pasti marah sama aku..tp kan itu lah sebenarnye maksud aku..hahhaha

mizz nad said...

aku??hot ke ?mantap ke??ish x x..x sesuai statement tu