Monday, December 22, 2008

"rangkai hati yg bernada"

Dlm dunia ni...kita hanya perlukn org yg bleh watkn kita happy je dkt ngn hidup kita..aku x maksudkn fokus pada org yg dicintai a.k.a kekasih hati...ia brkait ngn org di sekeliling kita.. family kita..kwn2 kita...sahabat2 kita..hidup di smping org yg mengasihi kita dan menghargai kita sudah cukup utk merasakan diri begitu bertuah kerana di kurniakan satu anugerah...iaitu keistimewaan utk mengenali dan menghampiri seseorg...tapi...apabila suatu hubungan yg rapat....suatu hubungn yg akrab...suatu hubungn yg baik trjalin lantaran keikhlasan hati sudah hampir trlerai....org yg dikenali dan dihampiri sudah mula menjauhi...sudah mula mencari haluan hidup masing2 tanpa mempedulikn dan mengambil kira hati dan perasaan seseorag...satu shj perasaan yg lahir yang dapat digambarkn... S.A.K.I.T


Tukar fikiran tu spy ke arah positif..
setiap perubahan tu ada pasti ada sebabnya..sbb org tu memg nk berubah atau perubahan yg brlaku tu sbb kita...tkpeee....harus bfikiran positif..harus menilai kembali..harus melawan hasutan syaitan yg menghembus api ke telinga kita...aku pernah bkata jgn terus menilai prbuatan sesorg tnpa mengetahui yg sebenar..aku..aku trlalai skjp..aku trkuar skjp dr pemikirn aku yg trdahulu..mungkin kerna keadaan sekeliling atau kerna aku yg makin lemah tahap keimananku... buang segala persoalan..buang segala prasangka buruk..buang segala negatif...


p/s : pada kamu yg brkenaan..aku minta maaf andai aku telah trkasar bahasa sehinggakn aku sndiri tidak menyangka aku mampu kuarkn kata2 sedemikian pada kamu dan bsikap kurang ajar pada kamu..aku mohon ampun jika aku tiada di sisi kamu di saat kamu dlm kesusahan..aku manusia lemah..aku bnyk kesilapan..aku manusia punyai emosi yg kdg2 hilang kwln apabila trlampau bnyk permasalahn yg melanda dlm diri aku...aku juga manusia yg susah utk menerima perubahan yg mengubah hidup aku ke arah kesuraman.. kamu..kita tetap sprti saudara kandung smpai selamanya....kerna...aku syg kamu dan pertalian kita...

3 comments:

Anonymous said...

hubungn dgn manusia nie bg i mcm tgk amoeba bwh microscope..

makin focus makin besar
makin jelas rupa sebenar
makin jelas pgerakkan nye
makin nmpk isi dlm nye
makin bahaya...

sbb tu makin rapat kite dgn seseorg...makin cepat kite terasa sbb perkara2 yg selama nie kecil dah jd terlalu besar..terlalu jelas..sbb kasih syg dah terlalu focus oleh hati.

tHe anIMateD bIJaN said...

acecececece...


\(^o^)/

mizz nad said...

shade
ye kot..semakin rapat..semakin kita cepat tersentuh...tp nad x snggup disamakn dgn amoeba..hahaha

bijan
apa apa..nk gaduh?hahaha