Thursday, March 5, 2009

"pastikah berlaku?"

senyum....
aku mauu singgah di dada tanah yg lapang...
terbaring...melihat kebiruan langit...
menanti tibanya warna yg menceriakan aku di atas sana...
mungkin rona warna itu hanya sekilas..hanya sekejap..
tapi...cukup utk membangkitkn aku dari semua kesesakan yg ada di dada ini...


tika penantian itu...
detik demi detik berlalu..
aku masih terbaring di situ...
lenaa...leka...membisu tanpa sepatah kata..
tap..tap...jatuh ke tubuh ku..
dari setitik air..
hingga lah seluruh benang yg membaluti tubuh ku kuyup..
aku senyum lagi...
tenangnya...


aku ingin menari..
aku ingin menyanyi..
aku ingin hanyut dalam pesona alam ini..


tiba-tiba angin lalu menyapa aku..
dingin...aku kesejukan...
oh...titisan itu sudah berlalu...
aku memandang ke dada langit lg..
dgn hrpn...dgn impian..
nah...aku tersenyumm...
aku damai melihatnya di atas sana..
ia mampu mengubah semua perasaanku..
segala rasa kini brkumpul...
dan melahirkn satu senyuman..


aku mau terus terbaring...
memandangnya...
biar pn dari jauh..
mustahil utk kugapai dgn jemariku..
andai aku langit..
aku pasti bahagia berada hampir dgnnya...


aku mau terbaring...
terus memandangnya..
sehingga ia hilang dari pndangan mata hatiku...


saat itu...
aku akan masih tersenyum....................................

4 comments:

tHe anIMateD bIJaN said...

nk tumpang mandi hujan gak bleh. aku nk baring atas tanah tu dan nk pndang ke langit tu..

dan aku turut nk senyum gak...

''''dELinDa said...

best nye. nk ikot nk ikot.

Anonymous said...

sronot.
mandi ujan xajok.
F.I.N.E

mizz nad said...

bro..
bleh bleh...meh baring sama2..kita tgk warna indah tu sama2 keh..

delinda
jom jom..join da club

shade
hehe..ni project underground punye