Tuesday, May 5, 2009

"berfikir sejenak....pentingkah..........."...(bodohla !)

penting ke? mari brckap secara global dan terbuka skjp wlpn ianya amatlah salah dr segi agama..
wats so important about a kiss for a boy? zaman skrg...kita lihat bnyk muda mudi yg berkapel ttp bnyak manakah kapel yg leh lari dari nafsu? ada pndpat menyatakan kasih syg, cinta, dan nafsu berkait rapat. sejauh mana kebenaran pndapat itu?

sbg sorg ppuan aku sgt pelik melihat segolongan manusia yg sgt menitik beratkn hubungan yg lebih dr kasih syg..yes..aku pn bkn baik sgt...xnak ckp lebih2...sbb kita xde di tmpt mereka yg mnghadapi perasaan itu..kalo kita ada di tmpat mereka pn blom tntu kita bleh lari dari sume tu kan..cuma bckp ini sbg peringatan..

apa yg paling pnting...ppuan haruslah tidak skali-kali memberi peluang pada kaum lelaki utk mngmbil kesempatan..jgn skali-kali mencuba dan membuka walau sedikit peluang pada psgn anda...kerna kita tidak tau sejauh mana ianya akan berlarutan...harus diingat..ada org yg ke 3 bila berdua2an...

jgn skali-kali meletakkan kepercayaan pada sesiapa yg blom tntu kita tahu dan fhm seluruhnya ttg diri dia...sbb...manusia bleh berubah sekelip mata lebih-lebih lagi jika mereka terancam dan tersepit..apakah yg harus dilakukan apabila org yg kita pcy boleh diharap ttp akhirnya lebur meranapkn semua kepercayaan kita pada dirinya...? its hurt...........memg sakit perasaan itu..sgt panas dan sakit hati bila sesorg itu sesuka hati cuba utk melanggar hak peribadi dan maruah kita..am i right? wanna ask it again..wats so important about a kiss??

2 comments:

''''dELinDa said...

bg aku, slagi seseorang laki 2 ade prasaan HORMAT kt perempuan, die x akan buat mcm2.

ya, take care.

aku xrisau sgt sbb aku tau kt sane ade org yg akan jaga mu kn?

:)

mizz nad said...

sapa nk jaga aku sini....waaaa...xde sapa jaga aku...aku sorg2 je..