Saturday, September 6, 2008

"haruskah menunggu?"

aku baru terbaca bbrp blog kwn2 aku..and it's remind me about death..kematian..bila sebut je word tu 4 sure ramai yg takut...tp pernahkah kita takut utk melakukan kesilapan walaupun kita tau kematian itu sgt menakutkan?ntah la...hidup dan mati..dua perkara yg sgt rapat..penah x kita menyesali apa yg kita buat semasa kita hidup? atau kita hanya mahu menyesali nya selepas menemui kematian?

xnak ckp org..aku = mizz nad...adalah salah sorg hamba ALLAH yg sgt bnyk melakukan kesilapan dan kebodohan..mungkin sesetengah org mengenali aku..tp blom mengenali ke dalam hati aku..ke dalam jiwa dan rohani aku...mom..dad..plz forgive me 4 wat i've done...

tapi.....

layakkah aku memohon maaf dari mereka?cukupkah hanya kata kemaafaan lahir dr bibir aku?ntahlaa...kdg2 lahir penyesalan dlm diri...tapi penyesalan itu xkan memberi makna ape2 kalo xde perubahan dan rasa taubat..

frends!

andai wujud rasa insaf dlm diri...jgn dibuang ia..sebaliknya pupuk ia menjadi satu semangat dlm diri utk bertaubat dan belajar tidak mengulangi kesilapan itu lagi...

seharusnya kita bersyukur kita masih diberi peluang utk melihat dunia yg luas ini dan mencari cahaya sebenar sblm menemui kematian..InsyaAllah..

3 comments:

aiXat.MR said...

hoho
high school..
patut la takmo buat BLOG READABILITY TEST tu..
hahaha

encik cibon said...

hahahahaha....

mizz nad said...

aixat
hellooooooooo...tlg skit keyy..pg insurans mulut leh x ?aku tlg insurans kn pn bleh

cibon
nape gelak2?